Dag 8 (14/09/2010): Donegal to Londonderry

14 september 2010 - Londonderry, Verenigd Koninkrijk

's Morgens weer eens opgestaan met een full Irish ontbijtje en terug de baan op! Vanuit Donegal zijn we via Killybegs naar de Slieve Leage kliffen gereden. Deze zijn de hoogste kliffen van Europa! Hier hebben we een uitgebreide wandeling gemaakt maar helaas hebben we de top niet kunnen bereiken. De wind was te krachtig om boven te raken! Zie maar bij de filmpjes :-)
Na de middag zijn we dan doorgereden naar Ardara via Glencolumbkille. In Glencolumbkille lag er een mooi scheepswrak op het droogstaande strand. We zijn hier wel verschrikkelijk hard moeten gaan lopen wanneer er eventjes een stortbui opkwam! Deze duurde ongeveer 2 minuutjes :-)
Eens Ardara verlaten zijn we direct doorgereden naar The Rosses. The Rosses is een gebied van zee, bergen en meertjes welke vanuit een hoog punt een mooi uitzicht geven. Beetje verder op lag nog Bloody Foreland, kliffen welke een mooie rode gloed krijgen bij zonsondergang.
Daarna hebben we rechtstreeks de koers ingezet naar Noord Ierland ofwel Groot Brittanië. Via Letterkenny, Londonderry (waar we nog even van een mooi uitzicht genoten) zijn we uiteindelijk aangekomen in onze Farmhouse B&B te Coleraine, Londonderry. Ingecheck en gegeten zat de dag er weer op!

Grtz

John en Steve