Dag 9 (15/09/2010): Londonderry to Cushendall

15 september 2010 - Cushendall, Verenigd Koninkrijk

Opgestaan op de boerderij! Stank stank stank! Na een heerlijk weeral Iers ontbijtje zijn we richting downhill gereden. Daar hebben we Mussenden Temple en Downhill Demesme and

Hezletthouse bezocht. Even hebben ook genoten van de reusachtige golven in Downhill. Na deze korte stop zijn we opzoek gegaan naar de Dark Hedges. Dit is een rij bomen die

helemaal in mekaar is gegroeid( Zie foto's)! Deze rij lag in het dorpje Ballymoney. Na deze mooie doorgang zijn we dan naar Portrush gereden waar we een beetje verder een glimp

hebben opgevangen van Dunluce Castle (Zie foto's). Verder de Giant's Causeway Coastal Road gevolgd, kwamen uit op Giant's Causeway. Dit is een gebied dat mooie basaltzuilen

herbergt van een 60 miljoen jaar geleden vulkaan uitbarsting. Super mooie gebied!!! Na deze pittige wandeling kwamen we Carrick a rede Rope Bridge tegen. Dit is een touwbrug die

ligt tussen het vaste land en een eilandje. Dit eilandje staat bekend voor zen zalmvangst. Serieuze wind hier!
Na deze touwbrug hebben we op onze weg nog een mooie wandeling gemaakt naar Fear Head, een reusachtige klif aan zee. Achter deze mooie wandeling zijn we doorgereden naar onze B&B

in Cushendall. Lekker nog gaan eten in een lokale Pub/Restaurant en nog een Guinness biertje voor het slapen gaan!

Grtz

John en Steve