Dag 1 (07/09/2010): Dublin

7 september 2010 - Dublin, Ierland

Deze morgen zijn we vroeg vertrokken richting Zaventem. Klaar om het vliegtuig te nemen naar Dublin!

We kwamen aan in Dublin Airport omstreeks 11u, locale tijd (GMT). Daar zijn we eerst opzoek gegaan naar onze huurwagen. Ne Fort

Focus met het stuur aan de andere kant :-) Maar vooral diene pook van de versnellingen aan de andere kant :p Een ramp in't begin!
Vanuit de luchthaven zijn we dan richting onze B&B in Dublin gereden. Onze auto daar geparkeerd en zo de wandeling ingezet richting

Dublin centrum. Een lange wandeling...6,5km. Eenmaal daar aangekomen zijn we de zoekttocht begonnen naar Dublins mooiste momenten.

Zo kwamen we eerst uit op de St Patricks Cathedral met zijn bijhorend park waarna we de zoekttocht naar Dublins Castle hebben

voortgezet. Dublins Castle stelde niet zo veel voor vandaar dat we maar een glimp er van hebben opgevangen en zo doorgewandeld zijn

naar Temple Bar. Temple bar is de meest bekende kroegenstraat van heel Dublin. We hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt op in

het enige echte Temple Bar een Guinness van de draft te gaan drinken! De Guinness hier is nog te verdragen al blijft het een bier

voor liefhebbers :'( De smaak is hier milder dan bij ons. In deze bekende straat hebben we ook het hard rock café bezocht maar dikke

pech, mijn maat van T shirt was er weer ni!
Hierna hebben we de tocht verder gezet naar het Trinity Colledge, Ierlands meest gekende Univeriteit. In deze straat vind je onder

andere een heel opleidingscentrum voor tandartsen enz...

Na Trinity Colledge zat onze namiddag erop en keerde we in het typisch Iers weer terug naar de B&B voor de check in. In de avond hebben we nog lekker gegeten in een nabij gelegen restaurantje en ons afgekapt voor de drukke dag van morgen!!!

Grtz

John en Steve