Dag 2 (08/09/2010): Dublin to New Ross

8 september 2010 - New Ross, Ierland

's Morgens ging de wekker af om 7u, tijd om ons klaar te maken en om 8u het eerste Iers ontbijt naar binnen te spelen. The usual bacon and eggs, saucige, tomato, black and white pudding! Na het stevig ontbijt zijn we vertrokken richting Dun Laoghaire.
Eens aangekomen op dit plaatsje, hebben we het haventje met de talloze boten en vuurtoren bezocht. Na dit korte bezoek
hadden we onze koers ingezet richting Enniskerry. In de voormiddag hebben we dan een uitgebreid bezoek gedaan aan de tuinen van Powerscourt en kort na de middag de waterval ervan (130m, hoogste waterval van Ierland) aan de rivier Dargel. Deze laatste was echt wel mooi om te zien (Zie foto's)!
Via de military road zijn we vervolgens door de Wicklow Mountains gereden. Tussendoor zijn we Loch Tay gepasseerd, vervolgens doorgereden naar Sally Gap, een afgelegen pas in een gebied van spreid veen.
Na dit wondermooie landschap zijn we verder de military road afgereden. Langs onze route lag er weer een zeer mooie waterval, Glenmacknass. Uiteindelijk zijn we dan aangekomen Glendalough Visitor Centre. In dit visitor centre hebben we de ruïnes van een kloostercomplex bezocht en een lange wandeling gemaakt langs het Lower Lake naar het Upper Lake.
Eens de meren bezocht, zijn we doorgereden naar Devils Glenn, een waterval, welke helaas al gesloten was toen we hier aankwamen :'(. Dus hebben we onze route verder gezet naar Avoca (fish and chips gegeten!), Arklow (strand bezocht) en via Enniscorthy naar onze eindebestemming voor vandaag, New Ross. In deze stad hebben dan nog een half uur naar onze B&B gezocht welke moeilijk was te vinden!

Grtz

John en Steve