Dag 4 (10/09/2010): Macroom to Killarney

10 september 2010 - Killarney, Ierland

Vanuit Macroom zijn we vandaag naar Kenmare gereden. Vanuit deze plaats vertrok de toer "Ring of Kerry". Dit is een toer doorheen de weelderige natuur van de county Kerry. In Sneem hebben we dan even onze koers terug binnenwaards gezet om de mooie landschappen van Moll's Gap te bewonderen. De mist hing vrij laag wat soms mooie landschappen opleverde maar soms ook een verdoezeling van het echte beeld. Eens vanuit Moll's Gap in Sneem terug op de Ring of Kerry zijn we richting het ford Staigue gereden. Hier bevonden zich de overblijfselen van een steenford, goed bewaard vanuit de Ijzer Tijd.
Na dit korte bezoek hebben we de koers richting Valentia Island ingezet. Dit is een eiland dat aan de rand van de Ring of Kerry ligt. Hier hadden we een prachtig uitzicht over de eilanden Little Skelling en Skelling Michael.
Dit eiland bezocht, zijn we rechtstreeks doorgereden naar onze B&B in Beaufort, Kilgobnet. Eens onze bagage afgezet, zijn we nog het meer van Killarneygaan fotograferen!
Na een lekkere pizza in Killarnay City zijn we teruggekeerd naar de B&B voor onze nachtrust in te zetten!

Grtz

John en Steve