Dag 3 (09/09/2010): New Ross to Macroom

9 september 2010 - Macroom, Ierland

In de Kilarney B&B hebben we eerst weer "lekker" genoten van een Ierse ontbijtspecialiteit waarna we onze koers hebben ingezet richting Arthur's Town waar we op Hook Head de oudste nog werkende vuurtoren van Ierland hebben bezocht. Na dit bezoek zijn we doorgebold naar Tramore via de East Passage. Hiervoor hebben we even op de pond gezeten! In Tramore hebben we uitgebreid genoten van de talrijke uitzichten over de prachtige kliffen. Wondermooi! Zo de kust gevolgd met nog enkele mooie uitzicht stops, zijn we doorgereden naar de haven Dungarven. Deze haven had een leuk zicht omdat de boten allemaal op droog strand lagen wegens lage waterstand. Verder doorrijdend kwamen we uit in Lismore. In dit pitoreske dorpje hebben we de cathedraal gaan bekijken, een verre glimp van het kasteel en een wandeling langs de rivier Blackwater. Verdere klim naar boven leidde ons nog tot een wandeling. Deze kwam uit op een ruïnes van The Grand Lodge en Ballysaggartmore Towers. Een heel mooie wandeling!
Hierna zijn we via Youthal doorgereden naar Cobh. In het plaatsje Cobh bevond zich de laatste aanlegplaats van de Titanic voor hij in 1912 tijdens zijn reis richting New York zonk.
Na dit al in de avondstond bezoekje aan deze haven hebben we de zoektocht richting onze B&B ingezet, Macroom town!

Grtz

John en Steve